EPA Combat Východní fronty

 

Několik členů LMK Kyjov se rozhodlo, že by zkusili uspořádat novou soutěž v kategorii EPA combat. Chtěli jsme soutěž, která má jednoduchá pravidla, hodně létání, nenáročné pořádání a dobrou zábavu. Máme v plánu soutěž přiblížit skutečným bojům 2.světové války. V soutěži Východní fronty může vyhrát kdokoli. Pro jednoduchost jsme odbourali rozhodčí. Sázíme na poctivost pilotů. Je to přeci jen zábava. Na každý boj bude jen jeden rozhodčí, který bude kontrolovat délku stuh, překročení bezpečnostní linie a přistání modelu v přistávací zóně. Chtěli by jsme uspořádat jednu soutěž za měsíc. Nebudeme vybírat startovné. Pokud někdo přispěje na stuhy tak to potěší, chtěli by jsme nechat nařezat a slepit stuhy at se stím nezatěžujeme v pruběhu letání. Diplomy bude možno po soutěži stáhnout v elektronické podobě na těchto stránkách. Na konci sezóny vítěz obdrží pohár.

Pravidla jsou nastavena tak, aby připomínaly skutečné vzdušné boje 2.světové války. Chtěl bych tu vysvětlit některé soutěžní pravidla, které jsme přiblížili skutečným leteckým bojům.

  • Pokud pilot během boje (heatu) přijde o stuhu, nebo mu zůstane kratší než 2 metry (svá nebo ukořistěná), je sestřelen a musí s modelem přistát. Je vyřazen do dalšího boje. Je to i kvůli ochraně modelu. Při snaze seknout krátkoustuhu může dojít ke srážce a poškození modelu.
  • Při srážce (killu) si pilot nesmí jít pro model a opravovat ho lepidlem nebo lepící páskou. Ve skutečném boji je letadlo poškozeno, nebo zničeno a tímto vyřazono z boje. Po skončení boje (heatu) smí pilot své letadlo opravit.
  • Pokud se do motoru namotá stuha, nebo při srážce v boji přijde model o vrtuli a může dál pokračovat v letu, smí pilot přistát v přistávací zóně. Ta znázorňuje plochu letiště nebo přistávací palubu letadlové lodě. Ve skutečném boji mohl pilot dotáhnout své poškozené letadlo na letiště. Po vymotání stuhy z motoru nebo nasazení druhé vrtule může dál pokračovat v boji. Pro přistání v přistávací zóně je rozhodující poloha motoru. Pokud je motor mimo vyhrazenou přistávací plochu, považuje se přistáni mimo a pilot z boje vypadá.
  • Může se stát, že v boji zůstanou poslední 2 piloti, bude velké umění, nebo i náhoda seknout protivníkovi stuhu. Proto pilot, který sekne stuhu a protivnikovi zbyde stuha menší než 2 metry boj skončí a pilot získava za tento sek 6 bodů. Pokud stuha bude delší než 2 metry a boj skončí získava pouze 2 body . Pokud skončí důsledkem vyčerpáním akumuláturu nebo přistaním ostatních pilotu tak nezískavá žádný bod. 
  • Máme v plánu během soutěže odlétat více bojů (heatů). Do konečného pořadí soutěže započítáme 5 nebo 6 nejlepších bojů. Bude záležet na počtu bojů v tom dni.
  • Výsledné body ze soutěže se budou sčítat do tabulky leteckých es. Na konci sezóny vyhodnotíme nejlepší letecké eso. Můžeme se domluvit i na hodnocení skvadron.
  • V soutěži Východní fronty musí pilot být opatrný na svoji stuhu a nelétat bezhlavě do takzvaného chumlu. Je velká možnost, že o ni přijde a bude z boje vyřazen. Ve skutečném boji by byl sestřelen. 

Tak snad se Vám EPA combat Východní fronty bude líbit. Těšíme se na vaši účast. 

 

 Pravidla soutěže EPA combat Východní fronty

 

Kontakt

Robert Ondříšek, náčelník klubu 602 366 412 robert.ondrisek@seznam.cz